publicysta publicysta
368
BLOG

Wódka /12 grudnia 2016/ 01:42

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 10

 

oj niedobra wódeczka niedobra
potem trzeba pić dużo wody
wódka oziębia zawiera węglowodany organizm przepala węglowodany robi się zimno
woda daje ciepło
woda jest pierwiastkiem życia jak mówi się popularnie

siedzę od dwóch dni w necie i patrzę jak wygląda recepcja Nobla dla Dylana nad Wisłą
no niewiele
nasi górą

wygląda na to że uważa się że Dylan i Patti nie umieją pisać wierszy
i grać na instrumentach
śpiewać też nie
beczą tam stękają
i chyba wyglądają na niedostosowanych społecznie

to nic że mają tysiące lajków komentarzy i udostępnień
a ich Fejsy uginają się od dowodów sympatii
Facebook pewnie kłamie i naciąga wyniki losowania
jak oni wszyscy z tego Palo Alto pod palmami

Bob i Patti są z drugiej strony
noszą dziwne kapelusze kurty spodnie i buty kowbojskie
i wyglądają jak Amerykanie
jakbyś ich wyciągnął z Nienawistnej Ósemki lub Django
lub Jeźdźca z Nikąd z Johny Deepem
Jeździec z Nikąd to kicz
wszyscy Amerykanie to kicz
Johny Deep to super kicz wyszedł za kobietę Tasyii van Ree i kupił jej wyspę
wyspa też jest kicz      
 
Tasya van Ree nie jest kicz jest ikona stylu Gucci daje jej kapelusze do reklamowania
Gucci nie jest kicz Gucci wie co robi
uwielbiam Tasyę van Ree napisałem jej na Fejsie: „Tasya my love!”
na swoim Fejsie też tak napisałem
gdyby mnie nie złapała polska państwowa policja a co jest hipoteza robocza
obszedłbym naokoło Pałac Kultury w Warszawie i oblepił afiszami „Tasya my love!”
dzieciaki byłyby zachwycone co też jest hipoteza robocza
ale bilet do Warszawy w te i we w te plus kilka tysięcy bristoli i kilkaset markerów
byłyby za drogie a to już nie jest hipoteza
w tej chwili na amerykańskim filmie który leci na drugim kompie Amerykanka krzyczy:
„ty nazistowska krowo!”

naziści to kicz
krowa nie jest kicz
mleko jest pierwiastkiem życia jak mówi się popularnie
a krowa powinna chodzić gdzie jej się chce jak w Indiach
Indie też są kicz ojczyzna Ciapatych
Ciapaty to super kicz Bollywood to kicz
Tollywood jeszcze lepszy kicz

ale zostawmy kicz i wróćmy do własnych korzeni
do sztuki wiersz jest przecież miniaturowym dziełem przez które widać piękno
dlatego mówi się popularnie że poeta całe życie pisze jeden wiersz
i albo mu się uda albo nie i albo będzie miał masę lajków i czytelników i trochę grosza
albo nie i wycofa się z życia literackiego i będzie ćwiczył jogę
życie literackie to kicz
joga nie jest kicz i ja Sławkowi Bubiczowi od hatha jogi dałem na Fejsie lajka
i Anicie Wesner od kundalini jogi dałem dwa lajki i jeden klip ku czci Śrimati
gdybym miał tę forsę na markery i bristole pojechałbym do Warszawy
i oblepił Pałac Kultury tysiącami napisów „niech żyje Joga Iyengara i Sławek Bubicz”
„niech żyje sto lat Anita Wesner” i „niech wszyscy śpiewają w miesiącu Kartik”

niestety nie ma tyle forsy
a i policja mogłaby mnie oskarżyć o zaśmiecanie publicznego miejsca
i nie przyjmować mojego tłumaczenia że jest to performance
performance nie performance ale Pałac Kultury jest w samym centrum
stolicy Polski Warszawie i jest wizytówką miasta
Warszawa to kicz
Pałac Kultury też jest kicz
każdy performance robiony w publicznym miejscu który kończy się klęską
też jest kicz zwłaszcza ten robiony za własne pieniądze sztuka dla sztuki
dlatego artyści występują z podaniami do Wydziału Kultury po dotację
otrzymują ją i wtedy robią performance za państwowe pieniądze
pisze o tym prasa nagłaśnia telewizja artysta ma interview i przechodzi do historii

historia to kicz
telewizja też jest kicz
o państwowych dotacjach nie należy wyrażać się źle
bo za którąś sekwencję krytyki ucho się oberwie jak mówi się popularnie
i można zostać internowanym
coś wiem na ten temat kiedyś też byłem internowany
napisali w decyzji że działałem wyjątkowo destrukcyjnie przeciwko PZPR
PZPR to był kicz
obozy internowania to jeszcze większy kicz
poubieraliśmy się w te szare pasiaki i czapki więźniarskie i trzymając w rękach
powyginane aluminiowe kubki udawaliśmy sybiraków śmiejąc się do rozpuku ha ha ha
he he he

kizior to kicz
po kilku dniach nie mówiąc o tygodniach organizm się dewitaminizuje
i pochłania łapczywie kiełbasę z czosnkiem i soki owocowe
woda jest pierwiastkiem życia
mleko jest pierwiastkiem życia
krowa jest w centrum świata a nawet jest samym centrum świata
i niech idzie gdzie chce: krowa idź gdzie fces! mówiąc po góralsku

no to do korzeni pamiętam jak dzisiaj tę opisywaną scenę góralskiego wesela
na które zaproszono Szymanowskiego a ten szarmancko kłaniał się wszystkim
wiadomo rektor z Warszawy osiadł w Zakopanem i blisko się przysiadł
do Klimka a temu oczka się lśniły od wódeczki Pan Karol też przypijał a jakże
i kazał sobie nutki powtarzać Panu Klimkowi i przypijali kieliszeczek
za kieliszeczkiem z tego materiału powstały harnasie

nigdy nie zapomnę tego listu Karola do siostry po pokazie harnasi w Paryżu
„siedzę już tutaj trzeci dzień i nic się nie dzieje ani jednego zamówienia”
zimno przeraźliwe grozi gruźlica do czego też doszło i ta Pani Gradstein
i ta Pani Gradstein

harnasie to kicz
gruźlica jeszcze większy kicz
Pani Gradstein nie jest kicz

gdybym miał tę forsę pojechałbym do Warszawy
i dalej już wiadomo co by było: mandat, w tej chwili już trzy mandaty
a za krytykę państwowych dotacji z Wydziału Kultury dla urzędowych performerów
z zakwalifikowaniem ‘destrukcyjny’ internowanie co jest robocza hipoteza
tylko robocza hipoteza
gdyż nigdy nie było tak dobrze jak dzisiaj
każdy może pisać co chce
na blogach Fejsach
ludzie w końcu nie powinni narzekać
bo mogą zostać potraktowani jako niedostosowani społecznie
i nie pomogą im amerykańskie wzory kurty buty i kapelusze
ja mam kapelusz nawet dwa kto da więcej?

to dziwne tytuł jaki dałem na początku nawiązuje do tomu rozpoczętego w 1982
pod tytułem „Kosmos” takie dawałem wtedy tytuły
tomu nigdy nie skończyłem
a rozpoczynał się extra:

budowa nowego osiedla

myśli przypływają
myśli odpływają
30 kijów!

myśli to kicz
de facto to człowiek pływa tymi myślami
przypływa nimi i odpływa nimi
jak jakaś nimfa po morzu Talassis cytuję za Poundem
chyba z Pompes Funebres

jak tak ten człowiek pływa i pływa jak ta jakaś nimfa to łatwo zmarnować życie
i pisać kicz
muszę już kończyć już 03:17
o 06:00 wiadomości i prognoza pogody
kiedyś jak byłem mały uwielbiałem bajki gruzińskie i słuchałem w radio codziennie:
oj strzela Cieślik strzela gol! gol!
i pamiętam jak w radio biły martwo dzwony na śmierć Stalina
Stalin to był kicz
całe te pochody 1 Majowe to był kicz
wojska radzieckie które jechały przez moje miasto w 1968 w sierpniu to był kicz
a my młodzi beatnicks ubrani jak Bob i Patti machaliśmy wesoło rękami
do rosyjskich żołnierzy         

a oni chyba nigdy takich nie widzieli: długowłosych, w spodniach w kratki w paski
z koralami z dziewczynami z sukienkami z kretonami
z gitarami i bębnami

młodzi chłopcy gdzieś z Kałmucji jakieś stepy jakieś konie
kończę bo mi wiersz zatonie

 

 


03:30
Pisałem bez przerwy
Postanawiam publikować pierwszy raz w życiu bez poprawek, chyba że normalne literówki.
Przeczytane ani jednego błędu ortograficznego.
Zatwierdzone 03:36
Nie wiem czy dzisiaj zdążę opublikować. Martwię się tylko czy wersy się zmieszczą na blogu, nieraz piszę szeroko.

 

 

* nie mogę się powstrzymać: jedno z najpiękniejszych zdjęć Karola Szymanowskiego: Grasse 1937, Szymanowski już chory śmiertelnie, przyjechała po niego pani Gradstein. Piękna kompozycja: z jednej strony przeraźliwa świadomość że umiera wybitny kompozytor, a z drugiej strony wdzięczna sylwetka pięknej pani Leonii. Równoważy tę przerażliwość. To byłoby tyle na temat kompozycji fotografii i pięknych kobiet, które w sztuce równoważą dramat

             http://www.karolszymanowski.pl/wp-content/gallery/life-final-years/02_73_kronika.jpg

                 http://www.karolszymanowski.pl/zycie/ostatnie-lata/

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura