publicysta publicysta
138
BLOG

Kalendarz „P&P” 2017. Gość: Houellebecq

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 3

            

                 https://static01.nyt.com/images/2015/10/13/arts/13HOUELLEBECQ/13HOUELLEBECQ-blog427.jpg

                          

                            Poeta i pisarz Michel Houellebecq, Paryż, Francja

                Autor filmu „Porwanie Michela Houellebecqua” w którym mówi o Polsce:
         „Polska przetrwała dzięki emigracji” – a więc również dzięki polskim wieszczom

                        
                           Film w zbiorach CDA.pl kliknij i wyświetl → „Porwanie 2014”
 


                 
                                               Świat zewnętrzny

                         Coś martwego jest we mnie, gdzieś tam w głębi duszy
                         Brak mi radości, coś mnie jakby trupem czyni,
                         Bez kawałeczka zimy nigdzie się nie ruszam,
                         W centrum Paryża żyję niczym na pustyni.

                         W ciągu dnia kupić piwo wyjdę sobie czasem,
                         W supermarkecie stoi kilku starszych gości,
                         Ich nieobecne oczy omijam z łatwością,
                         Nie mam także ochoty rozmawiać przy kasie.

                         Nic mi do tych, dla których zawsze byłem chory;
                         Do psucia atmosfery również miałem talent,
                         Doznawałem poczucia pustki do tej pory,
                         A także niepowodzeń, cierpienia i żalu.

                         Nic nie przerywa nigdy sennego marzenia,
                         Które jest moim dzisiaj i przyszłość mi plecie.
                         Ja sam, według lekarzy, jestem sobie winny.

                         Prawda, trochę się wstydzę, milczeć powinienem;
                         Ponuro obserwuję płynące godziny,
                         Pory roku mijają gdzieś w zewnętrznym świecie.

 

                                                         przełożył Maciej Froński
     

 

Stronafr. Wikipedia, en. Wikipedia  

fotografia za: static01.nyt.com

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura