publicysta publicysta
207
BLOG

Re do Zhongguo: Léa Seydoux i wino

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 4

http://images.gildia.pl/_n_/film/filmy/la-vie-d-adele/dvd-zycie-adeli/recenzja-wydania-dvd-filmu-zycie-adeli/2-560.jpg

gildia.pl

 

            Miły Zhongguo:


           Zastanawiałem się kilka dni, jak odpowiedzieć Ci na Twój komentarz

 

Filmy, kultura jak wiesz są czymś innym niż wydaje się na pierwszy rzut oka.
„Życie Adeli” oglądałem 2 razy.

Jest to film o sztuce.

Powiedzmy, od 2012, obejrzałem kilkaset filmów. Chyba wiem co mówię.

Gdybym prowadził seminarium o sztuce „Życie Adeli” byłoby lekturą obowiązującą.  

Jest to film o celach, granicach, i metodach uprawiania sztuki.

Jeśli ktoś myśli inaczej – proszę bardzo nie zmuszam go do innej interpretacji.

Jest to moralitet o sztuce.   

 

Podobnie jak „Porwanie Michela Houellebecqa”.


Ja tym filmom dałem Nagrodę „P&P”. Nie wiem dlaczego nie rozwinąłem w odrębne notki…?????

 

Lea gra kogoś skromnego, nie odróżniającego się od tła, niemniej jej studia wskazują na fakt, że ona żyje sztuką. Dowodzi tego film.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Lea_Seydoux_Cannes_2013_2.jpg/199px-Lea_Seydoux_Cannes_2013_2.jpg

Wikimedia.org

 

Czy ty żyjesz sztuką? Czy ty kochasz sztukę? Czy ty rozumiesz o czym mówisz?

Tak mi się wydaje, takie są pytania filmu.
Fundamentalne pytania. Masa nagród.

 


Księżyc świeci jak zawsze.

 


Pozdrawiam Cię,

Twój "publicysta"

publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura