publicysta publicysta
377
BLOG

Only One Singer:): Gayatri Asokan (India): Songs of Beauty

publicysta publicysta Kultura Obserwuj notkę 3

Only One Singer:): Gayatri Asokan (India): Songs of Beauty

Chen Xiulin: posągi 500 Arhatów, buddyjskich mnichów na zaawansowanych ścieżkach oświecenia.  Zbiór rzeźb z brązu które będą pokazane na *2015 World Expo* w Mediolanie w maju.
Fot: Ju Chuanjiang/Asianewsphoto [za:] China Daily 3.3.2015: Wang Qian "Former PLA pilot creates Silk Road statues for Italy"

 

 
 
 
 



Tylko Jeden Pieśniarz :):  Gayatri Asokan (India):  Pieśni Piękna
Tylko Jedna Kobieta:) …Kobieta-Pieśniarz:)  Gayatri Ashok (India) :  Pieśni Piękna

*tytuł przyszłej większej noty: „ Sztuka Kobiet:  Gayatri Asokan, India: Pieśni Piękna”*



Jak się człowiek weźmie za coś poważnego to zawsze coś się trafi, coś się znajdzie.
I tak robiąc materiały do dłuższej wypowiedzi o „Ayi Giri” /post poprzedni/ trafiłem na piękną jazzową balladę indyjskiej piosenkarki Gayatri  pod tytułem "Mazha Kondu Mathram".
Posprawdzałem w sieci, no i lekka sensacja – ‘Gayatri’ jest wszechstronnie utalentowana, śpiewa różne rzeczy. Jazz, Carnatic, Hindustani, bhajan, nagrywa do filmu, występuje w programach TV.
Więc znów robię notatki - żeby w cyklu „Sztuka Kobiet” poświęcić jej osobne miejsce.

Ale tym jej utworem, który daję poniżej w clipie - zachwyciłem się. Jest to forma klasycznej indyjskiej ragi. Utwór ten zaspokaja mój gust estetyczny, smak, jakieś  lila  używając wedyjskiej terminologii.
Postanowiłem, że będę codziennie słuchał tej ragi. Oprócz ‘Nocturnes’ Chopina w wykonaniu Polliniego, no i kilku innych rzeczy.

W ciągu kilkudziesięciu lat wysłuchałem wiele dziesiątek tysięcy utworów - wiele z nich było bardzo pięknych, niektóre z nich śpiewał cały świat. Pieśni wedyjskich też wysłuchałem tysiące - niektóre z nich mają wyjątkową urodę. Niemniej ta raga Gayatri nasyca mój organizm. 

Mam już swoją ulubioną górę od lat 70-tych i swoje pagórowate tereny. Teraz doszedł jeden utwór, i jedna pieśniarka. To już stabilizacja:)  Prawie komplet:)
Dość długo to trwało.
A oto ten utwór:

Gayatri, festiwal muzyczny Indie Południowe, 2013: klasyczna pieśń indyjska:


Jaya Valsan
 
Gayatri – hasło w Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Gayatri_Asokan

Gayatri – strona autorska
http://www.gayatriasokan.com/

Galerie

Strona autorska
Portal Kerala9
Flicr

 
 

http://www.gayatriasokan.com/photo/ph-44.jpg

Gayatri Asokan. Fotografia: gayatriasokan.com

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
publicysta
O mnie publicysta

uwielbiam przyrodę, filozofię, sztukę  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura