http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/WLANL_-_MicheleLovesArt_-_ING_-_Ans_Markus_-_Pierrot.jpg/293px-WLANL_-_MicheleLovesArt_-_ING_-_Ans_Markus_-_Pierrot.jpg

Ans Marcus – Pierrot. Zdj.: Michele Achin

 

Pierwsza Edycja Nagrody 2010: cele, idee, Laureaci - link

http://prognozy2030.salon24.pl/377221,nagrody-poetry-paratheatre-w-dziedzinie-sztuki-za-rok-2010

Nagroda Roczna „Poetry&Paratheatre” w Dziedzinie Sztuki

jest nagrodą wirtualną honorowaną wybitnymi dziełami sztuki – traktowanymi jako plakiety - z darmowego repozytorium Wikimedia Commons. Trzyma się zatem ściśle sieci zgodnie ze swoją naturą.

Szanowni Państwo
W tytułowych dyscyplinach które reprezentuje czasopismo Nagrodą są:

w dziedzinie Poezji: dzieło Ferdinanda Hodlera „Fruling” /”Wiosna”/ z 1901 roku.

w dziedzinie parateatru i teatru: dzieło „A boy as Pierrot” Jean Honore Fragonarda namalowane pomiędzy 1776 i 1780 rokiem.

W innych kategoriach miniaturka obrazu Bougureau 'Art et Literature” z 1867 roku.

Niemniej ze względu na bardzo dużą wagę dla polskiej i światowej kultury dwóch wybitnych dzieł opublikowanych w 2012 roku – po przejrzeniu statutów i regulaminów Międzynarodowej Nagrody Zbigniewa Herberta i Międzynarodowej Nagrody Wisławy Szymborskiej – „Poetry&Paratheatre” zgłosi Autorów tych dzieł do Nagród Międzynarodowych mających realny wymiar finansowy. Pod uzasadnieniami tych dwu dzieł znajdziecie Państwo powyższą uwagę.
 

Zaczynamy

Poetry – Poezja
Nagroda Zagraniczna


Hodler                  Fruling

Poetry&Paratheatre 2012
 

Vera Polozkova – Rosja

Za demonstrację wysokiego poziomu prac warsztatowych i wynikające z nich nieustające i skuteczne propagowanie poezji na spotkaniach autorskich i w mediach w Rosji jak i poza jej granicami.

Termin propaganda jest tutaj użyty prawidłowo gdyż Laueratka - Poetressa jest wszechstronnie przygotowana do tej roli: jest świetną poetką o znakomitym słuchu poetyckim, muzycznym; potrafi śpiewać zarówno z zespołami beatowymi na festiwalach, jak i z kameralnymi w salach kameralnych. Zna kanony melorecytacji oraz zachowania scenicznego, jest obyta z dużą i małą publicznością oraz z mediami klasycznymi i elektronicznymi.

Na podkreślenie zasługuje jej wybitny talent poetycki budzący podziw u publiczności i czytelników - poparty mrówczą pracą. Oraz – przy znakomitej technice poetyckiej – mocne korespondowanie ze współczesnością.
Zaangażowanie w klasyczny rosyjski „samizdat” idzie w parze ze znajomością świata i jego głównych nurtów kulturowych.